מצוקת בתי החולים הציבוריים: "לא נצא מהמשבר הזה במילים"

איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on מצוקת בתי החולים הציבוריים: "לא נצא מהמשבר הזה במילים"

מנכ"ל בית החולים שערי צדק הד"ר עופר מרין אמר בדיון ועדת הבריאות של הכנסת, כי כל חבר כנסת שיצביע בעד התקציב לפני שנפתר משבר בתי החולים הציבוריים צריך להתבייש בעצמו. גם מנכ"ל בית החולים לניאדו בנתניה נדב חן מחה על כך שאינו מטפל בחולים כראוי בשל התנהלות האוצר ואי כיבוד הסכמי העבר עם בתי החולים הציבוריים

מחאת בתי החולים צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הבריאות של הכנסת דנה הבוקר (שלישי) במצוקה הכלכלית החמורה של בתי החולים הציבוריים בישראל. מנכ"ל בית החולים שערי צדק הד"ר עופר מרין אמר בדיון כי כל חבר כנסת מהקואליציה או מהאופוזיציה שיצביע בעד התקציב לפני שנפתר משבר בתי החולים הציבוריים צריך להתבייש בעצמו. גם מנכ"ל בית החולים לניאדו בנתניה נדב חן מחה על כך שאינו מטפל בחולים כראוי בשל התנהלות האוצר ואי כיבוד הסכמי העבר עם בתי החולים הציבוריים.

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן אמרה בפתח הישיבה: "לא ניתן למצב הזה של עבודה במתכונת חירום בבתי החולים להימשך; מבינים את הקשיים והפערים של כל צד אבל חייבים להגיע לפתרון למען אזרחי ישראל ולמען טיפול מיטבי ומקסימלי".

מנכ"ל שערי צדק, פרופ' עופר מרין: "אני לא מבין איך חברי כנסת מסוגלים לשבת בנחת על הכסא הזה. איפה הכבוד של המדינה הזאת? למה אנחנו צריכים להגיע? אנחנו מקיימים שיחות אל תוך הלילה ומנסים לשכנע אחד את השני לא לסגור מערכות. לא מוכנים לתת לנו עוד מנות דם ללא תשלום מיידי. יש לי עשרות מכתבים שכתבתי לספקים, שהכנסת התחייבה לנו להעביר כסף אבל הם לא סומכים עליכם יותר. אנחנו לא נצא מהמשבר הזה במילים".

"30 שנים אני רופא, במקום להציל חיים, בגללכם אני צריך לשלוח חולים הביתה היום. בנק הדם לא מוכן לספק לי יותר דם בלי תשלום במזומן, ואין לי מאיפה לשלם. כל חבר כנסת, מהקואליציה או מהאופוזיציה שיצביע בעד התקציב, לפני שנפתר משבר בתי החולים הציבוריים, צריך להתבייש בעצמו".

מנכ"ל לניאדו בביקורת חריפה על משרדי האוצר והבריאות: "השבע לעולם לא יבין את הרעב. במקום שהמדינה תממן אותי – הספקים שלי מממנים אותי. והם לא רוצים לממן אותי יותר. אני משלם להם שוטף פלוס 270. זה בלתי הגיוני. בזמן שבהלל יפה מאיישים כח אדם, אני לא יכול לאייש – כי אין לי כסף. בנצרת, בנתניה, בבני ברק, בירושלים יש פחות אחיות ורופאים לחולה. וזה פוגע במטופלים. עקרון אחד ביקשנו – עקרון השוויון. שני מיליון תושבים שלנו צריכים לקבל את אותה נגישות לרפואה. אם אנחנו במלחמה – תעצרו את כל הבירוקרטיה ותעבירו את כל המשאבים עכשיו. אני לא מטפל בחולים שלי כמו שצריך בגללכם".

פרופ' יורם וייס, מנכ"ל בפועל של המרכז הרפואי הדסה אמר בדיון: "לא ייתכן שבתי החולים הציבוריים לא יוכלו לתפקד באופן סביר לטובת החולים. לא יכול להיות שיגידו לי ״קחו כספי תורמים ותממנו משכורות'. אנחנו בהדסה מזניחים תשתיות שאין לנו כספים לטפל בהן ואני מזכיר לכם, שאני אחראי לא רק על בטיחות המטופל אלא גם על בטיחות העובדים שלי. אני לא מבקש את הכספים לעצמי, אלא לתושבי ירושלים, בני ברק, נתניה ונצרת. אני נלחם כאן עבורם".

"קיבלנו תקנים לאחים ואחיות – בתי החולים הממשלתיים בוודאי כבר סיימו לגייס את אותם עובדים, ואני לא יכול לעשות זאת כי באישור גם נכתב שבגין הגיוס ״נשופה בהמשך״. אני לא יכול לגייס אנשים על סמך כספים שיועברו בהמשך. חשוב להדגיש, יש כאן כשל מתמשך, כשל שלא אנחנו יצרנו וגם לא אתם, ואני פונה אל משרד האוצר ומשרד הבריאות כי צריך לתקן אותו כדי שלא נהיה עסוקים כל הזמן, מדיי יום, בשאלת תשלומי משכורות וחובות לספקים שעומדים על מליוני שקלים".

מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס: "אנחנו עובדים על מכונת לב ריאה ולא מסוגלים יותר. מה ביקשנו? חלוקה שווה כדי שנוכל לשרוד. כל מה שקורה היום בהדסה שקוף יותר למדינה מכל בתי החולים הממשלתיים. לא יכול להיות שלא נוכל לתפקד, לא יכול להיות שיבקשו מאיתנו לגייס תרומות כדי לממן משכורות. משרד הבריאות ביקש מאיתנו לגייס צוותים, אני לא יכול לגייס בלי מקור תקציבי. למה התושבים בירושלים שווים פחות? אנחנו במצב של החייאה".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "ההסכם עם האוצר שכולנו מכירים הוא מורכב מאוד לביצוע על בסיס מבחני תמיכה שלוקחים זמן. בשבוע האחרון עשינו מאמץ גדול מאוד לקדם מה שאפשר והצלחנו להביא עוד קצת כספים מהחלק הראשון. המנגנון הזה לא מתאים לתקופה הזאת, הוא מסורבל ולוקח זמן. הם יקבלו א כל הכסף והם יודעים את זה".

מנכ"ל משרד האוצר, רם בלניקוב: "כל התקציב של ה-960 מיליון תוקצב. כדי לבצע אותו צריך לבצע מבחני תמיכה, זו לא גחמה. הם אכן עורכים יתר על המידה ולכן משרד האוצר העביר מקדמות בסך 550 מיליון ₪ בינתיים. הן לא יכולות להיות בגובה 100% מהתקציב המתוכנן כי אז זה לא מקדמות. אנחנו מקווים שבתי החולים יעמדו במבחני התמיכה. אין לנו כוונה לסגת בשקל אחד מההתחייבות כלפי בתי החולים. אני ואנשיי חושבים על חיי החולים בדיוק כמו כל אחד מכם".



0 תגובות